Kupujesz więcej niż masz w planach? Wychodzisz z niepotrzebnymi rzeczami a potem, zastanawiasz się, jak przeżyć do wypłaty? Odpowiedź jest prosta – po raz kolejny padłeś ofiarą przebiegłych sztuczek supermarketowych. Oto II część sztuczek jakie napotkamy w supermarketach.

  1. W kolejce do kasy – ponad 60% kupujących, czekając w kolejce do kasy, chce odłożyć niepotrzebną rzecz na półkę. No właśnie, tylko takich półek nie ma.
  2. Odpoczynek bez odpoczynku – restauracje na terenie marketu lub zlokalizowane tuż obok są tylko po to, żeby klient na chwilkę usiadł, szybko coś przekąsił i wrócił wydawać pieniądze. Zatłoczone miejsca ze strasznie niewygodnymi krzesełkami sprawią, że nie zabawimy tam dłużej i.. pójdziemy dalej na zakupy.
  3. Dlaczego w sklepie nie ma zegarów? – Właściciele supermarketów chcą, aby klienci zatracili poczucie czasu i spędzili tam jak najwięcej czasu.
  4. Prawie jak w domu. Jak tylko klient wejdzie do jakiegoś sklepu, czekają tam na niego miękkie dywany albo wykładzina, światła są mniej ostre, muzyka cichnie i robi się przyjemniej. Jak w domu, więc nie wychodź stąd..
  5. Lustereczko, powiedz przecie… Nie wszystkie sieciówki stosują taki manewr, ale niestety sporo używa specjalnie spreparowanych luster, aby klienci przymierzający ubrania widzieli siebie samych dużo szczuplejszych, a nawet i odrobinę wyższych. Trick działa, a czar utrzymuje się tak długo, dopóki tej samej odzieży nie przymierzymy w domu, przed naszym ”prawdomównym” lustrem.
  6. Niczego nie znajdziesz! Wiele osób wybiera robienie zakupów w jednym i tym samym markecie, ponieważ doskonale wiedzą, gdzie dany produkt się znajduje. Właśnie dlatego od czasu do czasu, “w trosce o dobro klienta i zapewnienie najwyższej jakości usług”, w marketach robią “przemeblowanie”. Błądząc po całym sklepie kupisz jeszcze kilka niepotrzebnych dla Ciebie rzeczy.
  7. Magia oświetlenia. Specjaliści od marketingu wiedzą o tym i uwydatniają kolory swoich nie najświeższych produktów, stosując specjalne oświetlenie.
  8. Nasze produkty, są takie popularne. Zauważyliście kiedykolwiek pojedynczy kartonik soku, stojący samotnie z dala od innych jemu podobnych? Ten zabieg sugeruje klientowi, że jest to produkt niezwykle popularny i szybko “schodzi”.
  9. Manipulacja twoim brakiem pewności siebie – Lustra, które znajdują się poza przymierzalniami też pełnią swoje zadanie. Przede wszystkim jednak lustra na dziale z odzieżą mają sprawić, że potencjalny kupujący będzie widział cały czas swoje, może i nie najlepsze, nie najładniej ubrane odbicie i zdecyduje się nabyć coś dla siebie.
  10. Okazja, której nie możesz przegapić! – Na półce mamy dwa produkty, praktycznie identyczne, jeden tańszy inny droższy. Dzięki zastosowaniu promocji, klient zapomina o tym, co najważniejsze – o realnej wartości danego produktu.

Foto: pixabay.com // CC0 Creative Commons