E-rynek z roku na rok rośnie w siłę. Już ponad połowa Polaków, robi zakupy w internecie, z opublikowanego raportu Gemiusa wynika, że najważniejszym czynnikiem zachęcającym do e-zakupów jest zdaniem klientów wiarygodność.

Oznacza to iż, wystarczy jedna chwila niepewności, by klient uciekł ze strony, niczego nie kupując. W związku z tym analizując e-zakupy i e-klientów można wyróznić sześć zasad budowania wiarygodności w sprzedaży.

1. Konkrety

Musisz uczynić swój produkt tak namacalnym, jak tylko się da. Zamiast pisać o szkoleniu online, należy podać konkretne informacje o szkoleniu takie jak długość nagrań, o czym bedzie dany rozdział, czy to czego klient nauczy się w praktyce.

2. Rezultaty

Klient kupuje produkt tylko dlatego, że chce osiągnąć pewien efekt. Dlatego też należy podać jak najwięcej informacji – konkretnych obietnic np. utraty 3 kg w tydzień lub… im więcej konkretów, tym lepiej.

3. Osoba o wysokich kompetencjach i (lub) osiągnięciach

Klient nie patrzy tylko na produkt, lecz na markę. nad którą największe firmy pracują latami. Za taką marką może stać człowiek, który może być rekomendacją dla klienta.

4. Dane statystyczne, prognozy

Pokarz aktualne wyzwania dzięki twardym prognozom oraz wiarygodnych danych. Pokaż wyzwania jakie jakie musi podjać klient.

5. Dopasuj język do rozmówcy.

Jeśli Twój klient nie zrozumie oferty, nie kupi jej. Jeśli mówisz zbyt fachowo, znajdzie on innego – bardziej dopasowanego do siebie sprzedawcę.

6. Łatwy i bezpośredni kontakt

Gdy potencjalny klient zastanawia się nad realnością składanych obietnic, jego myśli zawsze biegną w kierunku sprzedawcy. Zastanawia się wtedy, jak wiarygodna jest ta firma. Wiarygodna firma, to wiarygodny sprzedawca – sprzedawca który się nie ukrywa – jego adres, telefon, e-mail, profil na Facebooku są łatwo dostępne.