Ponad połowa pracowników w Stanach Zjednoczonych, rezygnuje z pracy z powodu relacji ze swoim. Jeśli jesteś liderem zespołu, zastanów się dwa razy, czy nie popełniasz błędów w relacjach ze swoimi współpracownikami. Dziś przedstawię wam najważniejsze błędy, które popełniają szefowe.

Brak czasu na rozmowę.

Dla współczesnych menadżerów liczy się tylko wynik i odgórne liczbowe zadowolenie rady nazdorczej lub szefostwa. W związku z tym współcześni liderzy, nastawieni na wynik “cisną” swoich zespołowych kolegów, by robili więcej i więcej, co przypomina to tresera stojącego nad swoimi zwięrzętami z batem w ręku.

W przypadku, gdy pracownik wykonuje pracę twórczą, która wymaga mnóstwa energii i wkładu intelektualnego, wyjaśnienie na czym polega zadanie, jaki jest jego cel i dlaczego to robi, jest szczególnie ważne. Sam brak wizji, celu i zasadności pracy demotywuje.

Krytyka pracy.

Krytyka, nawet jeśli jest konstruktywna, ma charakter demotywujący. Zamiast krytykować czy wypominać błędy oczekuj od siebie równie dużego, a może nawet większego nakładu pracy niż od podwładnych. W związku z tym świeć przykładem i zawsze wychodź od oytania: “co można byłoby zrobić dziś lepiej?”.

Brak zaufania.

Nie ma nic gorszego, niż brak zaufania szefa do podwładnego, ponieważ, jeśli jesteśmy w firmie sprawdzani czy taktowani jak złodzieja, nasza praca jest mało efektywna a docelowe efekty pracy mierne.

Dobry menedżer powinien ufać swoim pracownikom i dawać im solidny kredyt zaufania. Ważne by kontrolował etapy prac i dawał pozytywny feedback. Powinien także umieć zmotywować wtedy, gsy pracownik ma gorszy dzień.

Wszystko to w myśl zasady: “Daj mu swobodę i poczekaj na rezultaty”.

Categories: o pracodawcach