Jeśli jako handlowiec czy właściciel swojej firmy, czujesz, że w trakcie procesu sprzedaży przychodzi zawód, bo potencjalny klient rezygnuje, to warto zadać sobie pytanie: “Dlaczego się tak zadziało?”. Odpowiedzi na to pytanie będą różne – w głównej mierze zależące od branży, dnia, nastawienia czy produktu jaki sprzedajesz.

Oto wybrane przez nas trzy, których poprawa sprawi, że proces sprzedaży będzie łatwiejszy dla Ciebie i Twoich kolegów.

Entuzjazm

Czy jesteś pozytywnie nastawiony do pracy? Czy wierzysz w swój produkt? Oto kluczowe pytania, które będą fundamentem udanej sprzedaży. Najwyższa jakość produktu i usługi przestaje być znaczącym atutem w trakcie rozmowy sprzedażowej. Jeśli nie wesprzesz go entuzjazmem i nie będziesz wierzyć w produkt, który sprzedajesz, Twój klient kupi u konkurencji.

Zwlekanie

Zdecydowana większość handlowców bazuje na tzw. leadach. Na skutek zwłoki – braku kontaktu o wyznaczonej godzinie klient zaczyna patrzeć przez pryzmat braku poszanowania jego osoby. Warto nad tym pracować.

Mówienie i słuchanie

Aby poznać klienta należy umieć wsłuchać się w jego potrzeby. W potoku jego słów jako dobry handlowiec powinniśmy wyczytać na czym klientowi zależy – co chce osiągnąć. Wielokrotnie jest odwrotnie i przy potoku słów tracimy koncentracje i zainteresowanie podczas kluczowej rozmowy sprzedażowej.  A to zabija nasze działania sprzedażowe.